O BNG reclama axudas directas ao sector agrogandeiro, "igual que se gastan millóns de euros na banca"

María Xosé Vega destaca as propostas do BNG para crear un fondo lácteo de 150 ME que sufrague explotacións que teñen quen pagar cuota e desgravación e axudas fiscais

Guillerme Vázquez reclamou esta mañá nun encontro con representantes do sector agrogandeiro en Lugo políticas xustas para o sector agrogandeiro galego, castigado durante tantos anos e perguntou “por que se non se dan axudas directas a este sector igual que se dan millóns de euros á banca?”.
O líder nacionalisra dixo que a chave para que o sector teña futuro é “a súa defensa política” e insistiu en que só está garantida da man do BNG.
"Coas políticas de PP e PSOE o único que podemos facer é convertir o rural nunha especie de gran safari"O portavoz nacional fixo un repaso polas políticas de PP e PSOE neste eidoque “entregaron o sector agrogandeiro como se fose a cabeza do Bautista”, mentres o BNG “cre neste sector como estratéxico porque cremos en Galiza e nos galegos”.
“Defendimos o sector en solitario, mentres nos dicían que era antigo e obsoleto”, continuou, “pero é tan moderno facelo na Galiza como en Dinamarca”.
Guillerme explicou que a orixe dos problemas debemos buscala na integración española na UE, momento en que “PP e PSOE non pelexaron por modificar as condicións”. Como consecuencia disto chegamos á situación actual sobre a que o portavoz nacional se preguntou “por que os gandeiros galegos cobran prezos máis baixos que a media estatal e europea? Por que non se dan axudas directas ao sector mentres se dan centos de millóns á banca?”
O líder nacionalista dixo que a Ministra e o Conselleiro do ramo “teñen que explicar por que nin sinten nin padecen ante esta situación”, ao tempo que salientou que “chegar Feijóo e baixar os prezos foi todo un”.
“Segundo un estudo publicado hoxe, o 60% da poboación considera negativa a xestión do goberno Feijóo”, revelou Guillerme, “se é así, a única posibilidade é votar alternativa galega e de esquerdas”.
No coloquio posterior cos gandeiros e agricultores, Guillerme defendeu políticas alternativas e ironizou afirmando que coas políticas de PP e PSOe “podemos convertir a Galiza e o seu rural nunha especie de gran safari”.
MARÍA XOSÉ VEGA
A cabeza de lista por Lugo destacou o papel que xogará o vindeiro goberno do Estado na negociación da PAC (Política Agraria Común) e salientou a importancia de que o BNG teña forza en Madrid para lle dar a volta á situación actual na que en tres décadas Lugo perdeu o 15% da poboación e pode perder aínda un 5% até 2019.
“Mil explotacións lácteas pechan todos os anos en Galiza”, explicou, polo que reclamou o apoio ao BNG para presionar nas vindeiras Cortes estatais. “Xogámonos, por exemplo, 5.000 ME en axudas, explicou. Na actualidade, recibimos o 3% do total, mentres o sector supón o 10% do sector no Estado”.
Para conseguir cambiar esta situación, a candidata nacionalista destacou que “nin PP nin PSOE teñen unha soa proposta no seu programa electoral, pero o BNG si”. A primeira delas é crear un fondo lácteo de 150ME para sufragar as explotacións que teñen que pagar préstamos para sufragar a cuota que teñen. A segunda consiste en desgravacións e axudas fiscais. Con estas medidas, tal e como salientou, “queremos apoiar o rural porque os problemas do País son os problemas do BNG”.